De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit. Innovaties volgen elkaar in
hoog tempo op, klanten worden steeds veeleisender en nieuwe startups maken
de markt erg dynamisch. Veel organisaties zijn niet goed in staat om hier mee om
te gaan, mede doordat de huidige manier van werken eerder vertragend werkt
dan dat deze manier van werken helpt om de snelheid van veranderingen aan te
kunnen. De grootste uitdaging voor veel organisaties is dan ook om te leren sneller
en effectiever te reageren op veranderingen, de klant centraal te stellen en sensitief
te zijn voor wat er in de omgeving gebeurt. ‘Business Agility’ helpt organisaties om
dit diep in de manier van werken te verankeren, zodat de uitdagingen en dynamiek
worden omarmd en ondersteund.
Business Agility is dus het antwoord op deze uitdaging. Business Agility helpt
organisaties om snel te kunnen reageren op plotselinge veranderingen en
dynamiek. Maar wat wordt hier nu precies mee bedoeld? Business Agility is een
manier van werken die ervoor zorgt dat organisaties continu kunnen reageren
op veranderingen en zo waardevolle producten en diensten kunnen leveren aan
klanten. Zo kunnen zij de concurrent voor blijven en hun marktpositie behouden
of zelfs versterken. Maar wat betekent dit concreet? Wat is de toegevoegde waarde
van Business Agility? Wat moet je doen om Business Agility van een afdeling of
organisatie te vergroten? En hoe kan Business Agility succesvol worden ingevoerd?
Op deze vragen geven we antwoord in deze paper. We gaan in op de context en
betekenis van Business Agility en geven onze visie op het groeipad van Business
Agility.

De hele whitepaper Lezen?
Download here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

*