Wie herkent de volgende situatie? Er is onlangs weer een oplevering van de huidige
release gedaan bij een nieuwe klant. Het was een niet al te grote klant, de grootte
waar we al heel veel klanten van hebben. En weer gingen er allerlei dingen mis.
De afdeling Operations heeft tot in de late uurtjes in het weekend gewerkt om
de oplevering toch nog tot een succes te maken. Het kon volgens de software
ontwikkeling afdeling onmogelijk bugs zijn. ‘Het zijn vast instellingen’ zeiden ze.
Diverse mensen van de software afdeling hebben meegekeken en daarmee hun eigen
werk onderbroken. Uiteindelijk is de klant nog net op tijd live gegaan, maar waren
er niet veel mensen tevreden over de oplevering. Achteraf bleek dat de klant een
deel van de checklist van de oplevering niet volledig had uitgevoerd. Iemand in de
organisatie kreeg daarvan de schuld.
Overal waar met mensen gewerkt wordt gaan er dingen mis. Veel mensen hebben
zoveel taken die ze tegelijkertijd uitvoeren dat het hun ook niet echt te verwijten
valt. Er is gewoon veel te doen. Het is wenselijk dat iedereen zich op één ding kan
richten, want dat lijkt efficiënter. Maar hoe realiseer je dat in een kleine dan wel grote
organisatie? Is dat voor het hele bedrijf efficiënter?
Door enkele concrete punten uit Lean op te pakken, loopt de hele organisatie
veel efficiënter en effectiever. Daarbij worden slagen gemaakt van minstens 25%
verbetering, maar wordt ook geregeld een verbetering van 200% gerealiseerd. Hoe u
dit kunt doen leest u in deze whitepaper.

De hele whitepaper lezen?
Download here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

*